måndag 13 maj 2013

Strandpromenaden

När vi höll på att köpa vårt hus, drömde jag om hur vår vardag i Marseillan skulle komma att bli. I den drömmen ingick även en hälsoaspekt, nämligen en morgonlöpning. Tänk om att man kunde springa tidigt på morgonen på den härliga strandpromenaden innan en välförtjänt frukost. Fast i min dröm är det min man som springer, jag brukar se mig själv i köket med förberedelserna för frukosten. Ingen av oss har gett sig ut på morgonens drömrunda ännu.
Strandpromenaden tycker jag är en av det bästa sakerna som finns i Marseillan. Vi brukar cykla längst Étang de Thau på väg till havet och promenerar ofta där till Port des Onglous. Promenaden är lagom lång, ca 2,2 km tills man kommer till mynningen av Canal Midi. Det finns bänkar om man är trött eller bara vill sitta och titta ut över lagunen. Det är också skönt att den inte är asfalterad så att man går på ett naturligt underlag.

1 kommentar:

  1. *gapskratt*

    Det är ungefär detsamma här hos oss. Jag gillar trädgård, men mer som betraktare, medhjälpare och kanske mer visa o peka för den som utför jobbet. Min man däremot tycker ogräsplockning är terapi för själen... hahahaa

    /Elisabeth

    SvaraRadera