måndag 2 januari 2017

Vintersol

Vi har haft tur med vädret hela tiden under den här veckan. Strålande sol, vindstilla och varmt på dagarna, en riktig dröm för oss nordbor. Jag har nämnt det förut, skulle jag var tvungen att välja en årstid att vistas här nere, skulle jag nog välja vintern. Jag brukar genomlida den svenska mörka årstiden, det är inte värme som saknas utan solljuset. I Göteborg hamnar jag nästan i dvala under vintern, trots jag försöker hålla mig igång med fysiska aktiviteter.
När det är vindstilla, är vår franska lagun magisk, särskilt i solsken. Jag blir aldrig trött på dessa vyer och varje gång häpnar jag trots att jag har sett det så många gånger förut. Jag känner mig nästan som pånyttfödd efter solen, de vackra vyerna och tystnaden.

Ett vitt och ensamt segel glänser
vid himlens disigt blåa rand..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar