torsdag 18 juli 2013

2 CV Citroën entusiast

Idag har vi äntligen besökt den verkstad som verkar renovera gamla Citroën 2 CV. Vi har kört förbi detta ställe så många gånger och varje gång blev min man helt salig bara för att få se på bilarna. Tänk om de inte pratar engelska, frågade min man. Vi går och kollar, för att du har tjatat så länge svarade jag. När min träffat herr Mekaniken som arbetar där var det som om två tvillingsjälar äntligen träffas. Han hade arbetat med annat i 25 år tills en dag då han bestämde sig för att starta ett företag och att renovera gamla 2 CV som han hade passion för. Han visade oss de skrotbilar, donatorer som de hittar och köper upp, ”mellanstadiet” med bilen i delar som gås igenom och renoveras och till slut den fulländade skönheten. De använder sig bara av de original delar och original färger som 2 CV hade en gång i tiden. Jag tror att vår besök där varade över en timme. Om min man köper en 2 CV efter att ha köpt ett hus i en fransk by, så är det väl bara en basker som saknas sedan?
Skrotbil
"Mellanstadiet"
Klar för leverans

1 kommentar:

  1. Jag känner en till som skulle bli salig av ett besök där… Basker är naturligtvis ett måste sen!

    SvaraRadera