söndag 28 juli 2013

Kriminalitet?

En liten väg på ca 2 km leder från motorvägen till Cap d'Agde. Den är väldigt dåligt underhållen med stora vass ruggar på bägge sidor om vägen. Vi träffade några cyklister som tog denna genväg på väg ner till Cap d'Agde. När vi skulle cykla tillbaka, precis innan vi skulle svänga in på den lilla vägen dök det från ingenstans upp en moped med två tonåringspojkar i svarta hjälmar. Det var något skumt med pojkarna. Vi släpper förbi dem, sa jag och stannade. De stannade också och tittade på oss. Jag tog fram en vattenflaska och började dricka, de väntade fortfarande. Sedan svängde de in på den vägen. Vi avvaktar, bestämde vi och tog cyklarna åt ett annat håll. Efter 2 min hörde vi mopeden igen, det var pojkarna som kom tillbaka och tittade på vad vi gjorde. Sedan körde de åt ett helt annat håll. Skulle vi blivit rånade av de små vägpiraterna? Helt overkligt för att i Marseillan med omnejd har vi alltid känt oss trygga. Nu förstår jag bättre de extra säkerhetsåtgärderna med alla grindar och staket i Cap d'Agde

1 kommentar:

  1. Jag har nog också haft aningens dåliga vibbar i Cap d'Agde o Agdes utkanter. Helt annorlunda mot Marseillan...

    SvaraRadera