tisdag 31 december 2013

Barcelona

Barcelona mötte oss med sol och någorlunda varmt väder. Spanjorerna lever definitivt i ett bättre klimat än vad vi nordbor gör. Direkt efter landningen hoppade vi in en hyrbil och styrde kosan norrut mot Frankrike. Konstigt nog har jag landat i Barcelona många gånger och har färdas genom staden lika många gånger men jag har aldrig varit i själva Barcelona. Jag har hört olika meningar om staden från positiva till förfärliga. Den katalanska staden rymmer allt från en fantastisk arkitektur till rån som verkar ske som på löpande band. Kanske stannar vi där någon gång men just nu är det en annan ort som kallar, vårt Marseillan

När vi passerade den spanska gränsen visade termometern hela +17 grader. Helt fantastisk, det är ju slutet av december.

1 kommentar:

  1. Hej Mm Pri. Barcelona har jag besökt två gånger. 1974 och 2006. -74 en urfattig och mycket billig stad att besöka. Inte så mycket turister men en del i alla fall. 06 var allt tvärt om. Mängder av turister överallt och en till synes välmående stad. Trängsel och svårt att komma till var man än skulle. Trots att det var i mitten av oktober. Ändå vill jag rekommendera ett besökt. Otroligt vacker och spännande stad. Lätt att ta sig fram och trots trängseln vänlig befolkning. Varför inte ta tåget från Beziers? En fin resa. Vi reste från Narbonne och det var mycket prisvärt, vackert och trevligt.

    SvaraRadera