tisdag 14 oktober 2014

Hemma i Marseillan

Jag sitter i vardagsrummet, som är fyllt av solljuset. Dörrarna till den franska balkongen står öppna och släpper in varm luft. Det är så tyst, fast vi bor mitt i byn. Det är skillnad mot sommaren, då är ljudnivå högre. Vi kom igår imorse, resan från Rygge funkade som vanligt, fast denna gången landade vi 20 min för sent. Ryanair brukar ju vara extremt punktliga. Varje gång vi blir lite förvånade över att bussen kommer till flygplatsen och hämtar oss fast vi är enda passagerare som åker till Marseillan. Bussen som går åt Bezier har betydligt fler passagerare. Huset står kvar, och har inga som helst tecken på att det var översvämningar i Herault för några veckor sedan. Jag blev trevligt överraskad av de förbättringar som vi gjorde i somras, och som jag konstigt nog förträng. Nu kan vi göra som vi brukar göra på hösten - göra inget.

3 kommentarer:

  1. Låter behagligt. Och hyggligt varmt kan jag tro.

    SvaraRadera
  2. Då var vi på samma flyg:) jag åkte dock hem redan i fredags igen. Första gången för mig från Rygge, det funkade utmärkt.

    SvaraRadera