lördag 15 december 2012

Jul och annat...

Nu är det mycket på gång, julförberedelser med allt vad detta innebär. Julklappsjakt, julpyntning och julfester. Samtidigt förbereder jag mig för en av de största förändringarna i mitt liv. Nu byter jag nämligen jobb, så efter att vi kommer hem från Frankrike går jag direkt till min nya arbetsplats. Bokstavligen går, för det nya kontoret ligger 900 m från mitt hem. Så klart var den anledning inte avgörande i mitt beslut att byta jobb, men det kom som en trevlig bonus.
Det känns lite vemodigt att lämna det förra stället där jag har jobbat länge, och nu följer det avskedsfester, avskedslunchar och avskedsfika efter varandra. Förra veckan var det en överraskningsfest som jag gick till i tron att jag skulle äta ute med min väninna. Det visade sig att hela avdelningen var med inklusive min tidigare och numera pensionerade chef.
Jag visste inte att jag hade så många kollegor som ville träffa mig och vise versa innan jag sticker. Nu börjar jag förstå att jag kommer att sakna dem allihop. 
Men som fransmännen säger c'est la vie. Livet går vidare, helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar