fredag 28 december 2012

Landvetter

Nu är vi på väg ner, till huset. Vi flyger till Barcelona, det är inte den bästa vägen till Marseillan, men det enda alternativet med direkt flyg från Göteborg på vintern. Vi flög med Norwegian förra vintern och på påsken, och det var senaste gången vi var på Landvetter, Göteborgs största flygplats
Det har pågått en modernisering av flygplatsen ett tag nu. Det flög ca 4, 9 miljoner människor från Landvetter förra året enligt deras reklamaffisch. Så klart måste flygplatsen hålla den europeiska standarden.
När man passerat säkerhetskontrollen kliver man rakt i ett stort varuhus. Den största ytan av flygplatsen är perfekt anpassad för att den moderna människan skall kunna fortsätta med sin favorit sysselsättning, nämligen att konsumera. Resten känns som om det har hamnat på andra eller tredje plats – så som undangömda gates, få toaletter och alldeles för få sittplatser.
Och jag tror att Landvetter har de dyraste parkeringsavgifterna i Skandinavien, i alla fall fick man en smärre chock när vi parkerade vår bil på långtidsparkering. Kanske blev renoveringen för dyr, så nu måste de ta in pengar från annat håll

4 kommentarer:

  1. Hoppas ni haft sköna dagar där nere. Själv har jag varit med på ett hörn o kikat på detta: http://www.ville-marseillan.fr/fr/actualite/63409/les-festivites-marseillanaises-rencontrent-grand-succes

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Dubbelörn
      Det är underbar video, tack för tipset! Kanske försöker jag lägga den på min blogg om du inte misstycker ;-)

      Madame Pri

      Radera
  2. Hej Madame Pri.

    Jag hittade din blogg av en lycklig slump och har läst alla dina inlägg om Languedoc. Jag och min sambo har besökt området i 5 års tid och har nu bestämt oss för att köpa ett hus där och föröker få grepp om vad det kommer att innebära för oss. Jag har många frågor som jag skulle vilja fråga dig som har gått igenom ett husköp och skulle bli jätte glad om du kunde hjälpa mig med det. Om du skulle ha tid över någon dag så skulle jag bli jätte glad över om du kunde kontakta mig min mailadress är, bjork.camilla66@gmail.com.
    Tills dess tack för en jätte rolig läsning.
    Mvh
    Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Camilla
      Välkommen till min blogg och hoppas att du stannar kvar ;-)
      Jag har skickat mail till din adress
      Hälsningar
      Madame Pri

      Radera