onsdag 6 juli 2016

Rocka

Idag cyklade vi till havet tidigt på morgonen. Nu har vi börjat leva som byborna gör - man gör saker på morgonen och kvällen där emellan tillbringar dagen hemma bakom stängda fönsterluckor.
På stranden såg man tydligt att det fortfarande inte är säsong - det var bara några få enstaka människor där.
När jag promenerade längst vattenbrynet såg jag plötligt en stor platt fisk som simmande precis in till  strandkanten. När nästa våg slog över fisken hamnade den på stranden. Det var en stor ljusbrunn rocka, den försökte styra sig tillbaka till havet med hjälp av svansen men det var lite tufft. Jag hjälpte till lite genom att gräva en grop framför fisken - så till slut lyckades den och simmade ut på djupare vatten.
Tyvärr hade jag inte med mig kamera, men den såg ut exakt som på bilderna jag har sett på rockor fast mycket större än jag trodde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar