lördag 6 oktober 2012

Slottskogen

Det bästa med Göteborg är Slottskogen som ligger nästan mitt i stan och kan jämföras med Hyde park i London. Om det är bra väder ser man nästan folktåg av alla promenerande göteborgare där.
Vi bor ganska nära, men konstigt nog besöker mer sällan Slottskogen. Man kanske inte uppskattar det som man har tillgång till 
Uppe på bergen finns det hägnar med får, hjortdjur, get och så klart älgar. De är lyckligt lottade just nu med tanke på älgjakten som har börjar i oktober. De verkar trivas där för att varje höst ser man en ny älgkalv 
Och varje gång när jag passerar dammen där de tjocka gässen bor kan jag inte hjälpa att jag tänker på samma sak. Undra om en av dem skulle få plats in i min ugn och hur den skulle smaka då. Så varje gång jag går förbi räknar jag dem för att se om någon annan har fått samma idé. Men som tur är alltid alla kvar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar