fredag 12 oktober 2012

Stressigt?

Det har varit en riktigt hetsig höst. Sitter på jobbet och försöker koncentrera mig. Tankarna snurrar som i en Marcel Proust roman. Jag måste tänka på det och på det, och på det tredje. Förresten, mötet men den franska muraren är bokat för slutbesiktning och betalning. En en fin present till vår granne som har bevakat vårt hus måste köpas. En liten uppsats på franska måste lämnas in. Stopp, nu måste jag tänka på jobbet igen...
Min blick glider från arbetsbordet ner till golvet, förbi mina fötter och till papperskorgen. Vänta lite. Jag stirrar på mina skor, det kan inte vara sant. Efter en minut konstaterar jag att det faktiskt är sant. Jag har på mig två olika skor, en brun och en svart stövlett. Hur i hela världen kunde det ske? Om halvtimme ska jag på en fin lunchrestaurang!
Nu förstår jag att jag måste åka till vårt älskande Marseillan, för rekreation.

7 kommentarer:

  1. Det finns ingen annan bot för olika skor på fötterna än några dagars fransk avspändhet - skynda dig ned!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller på att packa väskorna, om 2 dagar är vi där :-)

      Radera
  2. Härligt! Instämmer med Elisabeth, resan blir den bästa avkopplingen för dig.

    Har mailat lite tips till dig ;)

    SvaraRadera
  3. Bästa Madame Pri,
    Det verkar vara läge för lite avkoppling i härlig Marseillan-miljö.

    Vi upptäckte din blogg för ett par dagar sedan och har tagit del av den med många igenkännande leenden. Vi gick igenom samma procedur som ni och är också lyckliga ägare till ett byhus i Marseillan sedan hösten 2011.

    Vi åker ner några dagar i slutet av nästa vecka, det vore kul att ses därnere!

    Mejla oss gärna på svenskarimarseillan@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Madame Pri!
    Angående ert skoval, så visst var de olika, men de var inte i svart och vitt.
    Kan bara hålla med de övriga, du behöver ett par veckor i ditt paradis.
    En mycket trevlig hemsida för övrigt ;)

    Hälsar
    ASJ/AE319

    SvaraRadera
  5. Ha det så skönt, jag skulle gärna åka ner igen även om det bara är en vecka sedan jag kom hem efter två veckor i Frankrike.... men man kan aldrig få för mycket av Frankrike eller hur?

    SvaraRadera
  6. Haha, sånt är lätt hänt ! Du tog iallafalll inte två vänsterskor ;-)

    Ha det så skönt !

    //LV

    SvaraRadera