söndag 22 september 2013

Reseplaner, del 2

Det blev för lite skriveri på min bloggen på sistone. Undrar vad jag sysslar med, är det brist på idéer? O nej, jag har faktiskt en massa inlägg som jag har dikterat i mitt huvud men som har aldrig blivit publicerade. Sanningen är att Madam Pri jobbar för mycket - har satt för (kanske) orealistiska mål eller är för ambitiös. Till och med franskan fick jag  hoppa över även denna termin. Och det har varit lite för mycket evenemang och kvällsaktiviteter måste jag erkänna.
Men det som glädjer mig är att vi snart reser till vårt kära Marseillan. Denna gången reser vi via Girona, en ganska behaglig resväg. Och billig dessutom. Viva Ryanair!

2 kommentarer:

  1. Ryanair ja på gott och ont .... Vi är nog många som gillar att kunna flyga billigt rätt ner i vår favoritregion. Vi t ex köpte två st ToR biljetter från Skavsta till Beziers/Agde för ca 850:- SEK. Vadå - 850 kr - det känns nästan oanständigt billigt!
    Ryanair har verkligen satt nya standarder i flygbranschen och andra flygbolag har mkt att lära. Jag tycker det verkar som om flygande personal trivs med jobbet och ger i allmänhet bra service. Man måste utgå från att flygsäkerhet inte åsidosätts.
    Om ni nån gång åker tåg från Girona till Beziers så får du gärna berätta i detalj hur man gör på bästa sätt.
    StormPartner

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen billigt :-)
      Vi har också funderat på tåg mellan Girona-Agde, men har inte undersökt hur det fungerat i praktiken.

      Radera