måndag 18 november 2013

Le Petit Café

Nu är det hösten som härskar här hemma, det är mörkt, regnigt och trist. Det är nästan en månad kvar tills vi reser till vårt riktiga hem. Under tiden försöker man hitta på trevliga saker, t.ex. att gå på ett franskt café. Det lilla söta Le Petit Café  ligger på Linnégatan och har en mysig fransk atmosfär (eller som man tror är fransk). När vi var där med min kollega, tittade jag mest på allt runt omkring istället för på att titta på vad som serverades. Man kunde får en nyttigt frukostbuffé, en stor kopp kaffe, några bakelser och dylikt.
Tyvärr blev jag besviken på deras croissanter. Den som hade bakat det lilla bakverket på tallriken  bör åka till Frankrike och prova den riktiga croissanten.

 *Bilderna fick jag  från min snälla kollega 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar