torsdag 21 februari 2013

Le Cerisier

Ett tredje B&B Le Cerisier som vi har bott på ligger i byn Saint-Geniès-de-Fontedit, i närheten av Malagas. Vi hyrde en lägenhet på översta våningen med en stor terrass och en fantastisk utsikt. Ett engelskt par driver detta B&B. Denna välutrustade lägenhet var nästan perfekt, men lite för modern för vår smak. Det visade sig att huset låg på fel sida av byn med hänsyn till den förhärskande vindriktningen och eftersom det var ovanligt svalt mitt i juli så blåste den kyliga vinden rakt in i vår våning. Terrassen fick vi tyvärr inte så mycket användning av och fleecetröjorna åkte på inomhus, inte direkt vad man tänker sig i södra Frankrike i mitten av juli.
Saint-Geniès-de-Fontedit
Själva byn tyckte vi var lite för liten, det var också ganska lång väg till Marseillan vilket var opraktiskt eftersom vi då hade hittat vårt hus.

2 kommentarer:

  1. Hej Madame Pri
    Jag tänkte försöka besöka trakterna omkring Beziers, Marseillan, Portiragne på för eller eftersäsong för att titta på hus till salu. Känner du till något prisvärt och billigt B&B i dessa trakter. Du kan maila direkt till min mail os.stormpartner@gmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej StormPertner
      De B&B som vi bodde på beskrev jag i min blogg. Tyvärr känner jag inte till några andra som jag kan rekommendera :( Men kanske någon av läsarna kan ge några tips?
      Förresten, kul att du kommer ner, hoppas att du hittar ditt drömhus ;-)

      Radera