fredag 15 februari 2013

Lou Cantou

Ett annat B&B som vi bodde på i några omgångar finns i Caux, i en liten by mellan Pezenes och Rojan. Andrea från Tyskalnd och hennes franska man var mycket trevliga och hjälpsamma. Deras stora hus med flera innegårdar ligger mitt i byn. Det var hos dem som jag till min stora förvåning hörde min man säga att han skulle vilja ha ett typiskt franskt hus, inte sönder renoverat utan ett hus med sin ursprungliga charm. Och jag som trodde att min man älskade det minimala, de rena ytorna, den sterila skandinaviska stilen!
Lou Cantou, Caux
Genom Andrea träffade vi några mäklare, fick tips och tricks om området och blev bekanta med en svensk man som äger ett pampigt hus i Caux. Hon blev en av de första besökarna i vårt nyinköpta hus
Enda nackdelen som vi hittade med Caux är att byn ligger så avsides. En smal väg leder till byn, så flera gånger missade vi avfarten och fick vi köra på olika ”kostigar” för att komma fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar