torsdag 26 juli 2012

Möblerna, del 2

Det är inte alls lätt att hitta möblerna till vårt hus, i alla fall till vardagsrummet. Franska blocket föll bort ganska snart, vi är inte så haja på att handla från privatpersoner på ett främmande språk. Vi har besökt flera antikvariat på den kända gatan rue de Verdun i Pezenas, och jag har provsuttit i fåtöljer a là Louis Fillipe och konstaterat att de är ingenting för oss.
Tiden med krinolinkjolar och raka (dvs obekväma för en modern TV-människa) sittställningar är förbi, så det blev till slut en IKEA soffa för att kunna halvligga i den. IKEA platta paket är också bra för de går att få upp för vår smala trappa. Men hyllor och bänkar vill jag ha lite mer stil på. Vi har varit i minst 10 möbel/inredningsbutiker inkl. Emmaüs och kammat noll varenda gång. Antigen är bänkarna för långa, har fel färg eller faller oss inte i smaken. Så det är fortfarande halvtomt i vårt vardagsrum, och vi har lagt vår möbeljakt på is för denna gången. Nu vill vi bara vila innan hemresa som närmar sig med stormsteg.

3 kommentarer:

  1. Gud, vad fint det ser ut) Väldigt intressant läsning) Ser fram mot nya inlägg))

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket och välkommen till min blog

    SvaraRadera
  3. Misstänker att vi skulle ha samma problem att hitta den franska stilen därborta. Den stilen som vi tror är den franska vill säga... *gapskratt*

    Tror jag tar med mig möbler hemifrån i den äkta franska stilen :D

    SvaraRadera