lördag 18 augusti 2012

Ostindiefararen Götheborg

Götheborg vid Stenpiren
Nu pågår kulturkalaset i Göteborg med massa olika aktiviteter. Väldigt trevligt! Nu ligger även ostindiefararen Götheborg vid Stenpiren i centrum. Annars brukar hon ligga på andra sidan av älven, i min mening är det inte en riktig bra plats för Göteborgs stolthet.
När Götheborg byggdes hade vi bidragit med att köpa en spik och därmed blev vi ”sponsorer”. Sedan for hon till Kina, var borta i 2 år och äntligen återkom hon den 9 juni 2007 till sin hemmahamn. Vi och många andra båtburna göteborgare mötte henne ute vid inseglingen till Göteborg. Det var en riktig roligt upplevelse.

Vi mötte Götheborg till sjöss den 9 juni 2007

Som för 300 år sedan, är danskarna tillbaka...

2 kommentarer:

  1. Nu har jag haft högläsning för min kära man, läst igenom varenda inlägg. Skrattat igenkännande o njutit av att få följa er husjakt o bekantskaper i omgivningen.

    Vi konstaterar att det nog är bra att vi ännu inte har något fast ställe i Languedoc. Längtan vår, skulle bli alltför svår när man fortfarande sitter fast i Sverige :D.

    Vår plan är att kära mannen plockar ut sin pension i "vettig ålder" o vi säljer vårt hus här inom 8år. Kan t o m tänka mig att bo i lägenhet el hyra hus, de sista åren här i Sverige ;). Men sedan blir det Frankrike. Vill ha värme o njuta av livet, åtminstone under ett antal år. Sverige finns ju alltid kvar :).

    Nu fortsätter vi planera för nästa resa. I år blev det ingen höstresa, men till våren, månadsskiftet maj/juni, drömmer vi om en bilresa ner. Till Marseillan så klart! ;)

    Så roligt att jag hittade din blogg, blev så nyfiken på dig o ert hus, efter dina kommentarer hos mig :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för den positiva responsen på min blogg :)

      Som man säger ”allting har sin tid och varje företag har sin stund”. Ni kommer säkert att hitta ert drömhus i Languedoc när tiden är mogen. Då är ni riktiga experter på området ;) och en spännande resa i hussökande väntar på er.
      Men nästa år blir det väl trevligt med bilresa dit! Ska ni stanna i Marseillan en längre period?

      Radera