lördag 10 november 2012

Heavenly Hérault

Nu händer det inte så mycket – men om mindre än två månader åker vi till Marseillan igen, denna gången via Barcelona. Ryanair har uppehåll i sina rutter från Göteborg eller Oslo på vintern, så det blir en längre sträcka för oss att köra där nere
Vår kära granne har erbjudit sig att sätta på värmen i vårt hus dagarna innan vi kommer. Det var snällt av henne; hon blev nästan lite sur när jag sa att om det blir problem för henne behöver hon inre bry sig om detta. Vår elcentral är placerad ganska högt upp så man måste klättra upp på en stege för att nå den, men hon tyckte inte att det var något bekymmer.
Och nu i väntans tider blev jag extra glad när jag såg en artikel i Compete France som handlar om Hérault. Där nämns det även om vårt Marseillan trots att det bara var i en mening. Artikeln är en riktig hyllning till departementet, och till sist beskrivs det fenomen som drabbat även oss: man kommer dit och man vill aldrig lämna detta himmelrike. 
Floden Orb vid Roquebrun


1 kommentar:

  1. Gläds med er alla som planerar för jul/nyårsfirande i Frankrike...

    Det är lustigt det där med Languedoc och Herault. Jag trodde aldrig jag ville återkomma till samma plats. Alltid ute efter nya upplevelser. Och så hamnade vi, av rena tillfälligheter, i denna vackra del av Frankrike och man blev blixtförälskad och precis som du skriver, man vill aldrig lämna detta himmelrike :D.

    SvaraRadera