onsdag 2 juli 2014

Åska

Det åskat och regnat ikväll. Vi var på Ikea i Montpellier idag. När vi gick in var det strålande sol, när vi kom ut flera timmar senare (trots att vi bara skulle köpa ett redan utsett bord) var det mycket mulet. Innan vi kom fram till byn började det regna och sedan fram åt kvällen började åska.
Igår pratade jag med min väninna som bor i Italien. Det första som hon frågade var vilket väder vi hade för att det åskade och dånade i hennes trakter kväll innan. Nej, vi har sol svarade jag. Men idag kom tydligen deras oväder till oss. Det gör inget. Jag tror att eftersom vi har haft så bra försommar i Sverige så känns lite regn på semestern bara skönt

2 kommentarer:

  1. När jag läser dig längtar jag ännu mer..vi åker ner nu på helgen till vårt hus i området.Eftersom du bloggar därifrån undrar jag om du kan tipsa om var man skaffar franskt mobilt bredband..? vilken operatör kan du rekommendera?
    Önskar dig en härlig sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej och välkommen till min blogg. Får man fråga var i området ni har ert hus?
      Vi använder inte mobilt bredband utan kopplar upp oss trådlöst mot Fon hotspots. Du kan läsa mer i mitt nästa inlägg

      Radera