torsdag 3 juli 2014

Internet

Yes, nu har vi Internet i huset. Min uppfinningsrike man skaffat ett s.k. Fon konto. För en engångskostnad av 34 euro fick man en router att sätta upp hemma i Sverige för att dela med sig lite av vår bandbredd. Som medlem i Fon kan vi sedan ansluta gratis till Fon hotspots som det finns massor av i Frankrike. Vi har även skaffat ett USB nätverkskort med antenn samt en billig router så nu har vi en trådlöst nätverk i huset i Marseillan.
Vilken smart make har jag, fast nu känns det som att vi är hemma i Sverige och ständigt uppkopplade. Var det inte detta vi försökte undvika?
Läs  mer om Fon deras sida

2 kommentarer:

  1. Hej Mademe Pi
    Trelig blogg, vi har ett hus i abelihan några mil fr er.
    Vill veta mer om hur ni fick det att funka med fon. Kan jag mejla er?
    Mvh susanne & lasse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Susanne och Lasse

      Välkommen till min blogg. Min bloggmail finns nu i min profil. Abelihan har vi besökt flera gånger, en trevlig by :)

      Radera