måndag 28 januari 2013

Un cauchemar..

Imorse vaknade jag gråtfärdig från en mardröm (un cauchemar). Jag drömde att vi plötsligt inte hade vårt lilla hus i Marseillan med den vackra trappan och solterrassen. På något konstigt sätt hade vi fått en enrumslägenhet på första våningen i ett höghus i ett turistiskt getto. Genom hela drömmen försökte jag lista ut hur och när det gick snett: jag mindes våra önskemål på huset, möten med mäklaren, kontraktsskrivningen hos notarien. Men jag kunde minnas något byte av vårt hus till den hemska lägenheten, och jag längtade så mycket att få huset tillbaka. När jag vaknade var det rena rama lättnaden att det bara var en dröm. Och man börjar undra när vi far till vår lilla huset och älskande Marseillan igen

5 kommentarer:

  1. Vilken fruktansvärd couchemar. Kommer nog aldrig glömma det ordet efter ditt inlägg :D.

    Här är det bara rosenröda drömmar om huset där nere ;).

    SvaraRadera
  2. Oh, hemska tanke! Det är nog dags för en ny tripp - abstinens kan få svåra biverkningar. Som en couchemar, tex!

    SvaraRadera
  3. Vet inte om du redan hittat denna sida. Har läst på om historien och nyhetsbreven ger inblick i vardagen hos expats i byn :D

    http://www.marseillanhistorique.info

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för info, vi redan var i kontakt med Mark o Patricia och köpte deras bok om Marseillan. Jag tänkte publicera intressanta historiska fakta från boken, men den ligger hemma i Marseillan :-(

      Radera
  4. Den här boken köpte jag för ett par år sedan. Ser att den nu finns hos Bokus. Men som den infogrävande bloggare du är, har du säkert redan införskaffat den :D

    http://www.bokus.com/bok/9780955824715/marseillan-a-lot-of-languedoc/

    SvaraRadera